söndag 20 november 2011

Tvåa i Turkiet!



Det blev en andra plats för min del i dagens race. Kajsa slutade 5:a efter vad som troligen hade blivit ett riktigt kanonlopp och seger om inte hon eller snarare hennes cykel, drabbats av punktering. Hon var verkligen den starkaste idag och jag blev så ledsen när jag cyklade om henne springandes. Loppet gick rätt tungt för min del, men jag tuggade ändå på och tyckte det gick bra på de tekniska partierna, men att det var lite dåligt tryck i benen då jag skulle trampa på. Starten blev dock katastrofdålig för min del, benen verkade inte vilja funka och jag kom en bit bak in i det första tekniska partiet, vilket inte var bra. Det blev mycket springa första kilometern och jag tappade en del där, framför allt flytet. Det blir hem och öva starter tror jag bestämt.
1:a och och 3:a blev två tjejer från Polen vars namn är så svåra så jag inte skriver dem.

Egentligen ska vi väl vara glada att vi överhuvudtaget fick starta, eftersom vi inte ens dagen innan tävlingen var säkra. Arrangören hävdade att vi anmält oss försent, men det ska ju vara helt ok att anmäla sig sent till en C1-tävling, så problemet var nog något annat.

I morgon blir det hemfärd, verkligen en snabbvisit, hade gott kunnat tänka mig att stanna några dagar länge.

2 kommentarer: