onsdag 23 november 2011

Belgien på G!

Nu är det snabba byten mellan cyklarna! Jag är uttagen att Representera landslaget i cyclocross, och vi ska köra en världscuptävling i Beligska Koksijde redan i helgen så det är avfärd redan idag.Sitter på färjan Göteborg-Kiel tillsammans med Kajsa, Magnus, Dennis och ledare Jörgen. I morgon är det en 80 mil till i bussen innan vi är framme i Koksijde, där världscupen i cyclocross går. Kom ju hem från Turkiet i sent i måndagskväll, så mitt främsta fokus har varit att packa upp, tvätta, packa om, se till att crossen fungerar och att jag själv får så bra återhämtning. Långa resor sliter och då är det viktigt att se till att (så gott det går) ta det lugnt när man kommit hem, sova ordentligt, äta bra mat och se till att rulla lite på cykeln så man inte stelnar till. Jag hade tur och kunde boka in en massage innan vi åkte, det var riktigt gott! (tack Caroline).


Ska jag vara ärlig hade jag ganska dåligt samvete för att jag varken kunde vara i Jönköping på mässan och träffa sponsorerna som ställde ut där, eller vara i Lund och köra observationstävlingarna och samtidigt inviga mästartröjan i helgen. Men det är ju svårt att dela sig i tre delar och jag valde att tacka jag till att åka till Turkiet, eftersom jag fick frågan om jag kunde tänka mig detta långt innan det blev bestämt att det skulle vara obs-lopp i cx samma helg. Nu blev det ju definitivt bestämt att det blev Turkiet-tävlingen väldigt sent, bland annat på grund av att turkarna inte verkade vilja att vi skulle komma, men det var ändå planen.

Vad de flesta inte vet är att jag redan innan helgens obs-tävlingar var anmäld till världscupen i Belgien och att det ingått i min cx- plan att köra den tävlingen oavsett om jag blev uttagen till landslaget eller ej. Det fina med världscupstävlingar är ju nämligen att man kan anmäla sig och delta utan att ingå i ett landslag. Sen blev jag ju uttagen ändå och de är ju dumt att tacka nej då.

Belgien är för mig både kärlek och avsky, himmel och helvete. Har tidigare skrivit om det här. Något som är säkert är att de är helt galna i cyclocross i Belgien och det kommer att bli galen körning och galen publik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar