fredag 15 juni 2018

Dags att öka farten!


Lät cykeln vila 3 dagar efter Lida Loop. Välbehövligt att släppa cykeln några dagar. Vilade dock inte helt själv, utan kör löpning och styrketräning. Var hos fysioterapeuten i förrgår och fick ok att springa lite snabbare. Som en del i mitt rehabprogram för hamstringssenan har löpning tillåtits i max 9km/timmen tidigare, och som jag tidigare skrivit, det är så sjukt svårt att springa så sakta! Nu blir det 10-11km/timmen istället och då börjar det ju likna någon form av jogging i alla fall. Har försökt skrämma igång kroppen med lite intervaller idag, men det gick trögt. Ofta blir det så om man "vilar" i några dagar efter att ha cyklat mycket.  

Har tagit mig ned till Skåne och Vallby och ska vara här ett tag och kolla till huset, eller framför allt tomten. Det är väldigt torrt här nere, gräsmattan har mer eller mindre dött, men maskrosor och kirskål -växer minsann. De växer överallt, hur går det till? 

Förutom trädgård och träning har jag tänkt att jobba med lite småprojekt här nere. Riksnet har korttidsabonnemang som man kan ansluta till den ingrävda fibern, konstigt att inte fler har det, det är ju skitsmart och funkar riktigt bra. 

Tog också med min 10 metersrulle med akvarellpapper som inhandlades här om dagen, IFALL jag nu skulle bli sugen på att måla nåt. Det har gått så fruktansvärt trögt att skapa något det senaste året. Jag gillar att sätta lite press på mig själv, liksom ge mig själv lite ångest för att komma igång, så en 10m rulle kändes helt rätt, nu står den där och stirrar argt på mig. 

Är ganska gött här på Österlen innan turistsäsongen dragit igång ordentligt. Inte så mycket trafik på vägarna, lugnt och fint. I trädgården är lite som en djungel för tillfället. Fikon på g och första jordgubbarna är klara. Det är lite svårt att veta var man ska börja i trädgården när det är så mycket som behöver fixas. Försöker se det som att det är som om man skulle vara helt otränad. Allt man gör för att förbättra ger positiv verkan, det spelar liksom inte så stor roll vad det är. Något är bättre än inget. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar