fredag 29 juni 2018

CK Masterläger och testkörning av Alliansloppet






Inte mycket bloggat på Österlen, då det varit fullt upp med trädgård, cykling och datorjobb där. Mackan och jag körde några stigfinnarturer och hittade bitvis fantastiska, snabbkörda stigar, riktigt kul cykling. Nu är jag hemma i Götet igen och det känns lika bra det.


Veckan började med att Rideaway fick besök av CK Master och deras ungdomsläger. Närmare 30 barn och ungdomar invaderade butiken, det blev full fart och riktigt skoj. Själv körde jag två cykelturer med en lite mindre grupp ungdomar. Grymt kört av samtliga, kul att se så unga tekniskt duktiga och starka tjejer och killar. Känns mycket lovande för framtiden. Lyckades även få öva på att byta slang och få av ett enormt svårhanterat däck. Det är sånt som kan hända i skogen.
Själv lyckades jag även underhålla genom att vurpa på ett grusparti, klantigt så klart. blev bara ytliga men ganska stora skrapsår som tur var, men shit vad skrapsår svider första dagen. 



Igår drog jag och Sara Ö till Trollhättan för att provköra ett varv på Alliansloppets nya långloppsbana. Jag körde ju loppet förra året och gillade det skarpt. I år har man förlängt varvet lite och lagt till tekniska stigar, vilket är kul, då många långlopp tar bort stig i hopp om att locka mer folk. Vi gillade den nya sträckningen skarpt. Häftig terräng och en bra blandning av snabbare partier. Krävande, så klart men riktig stigcykling. Som ett jättelångt xc-lopp.Vi körde ett varv, tävlingen kommer att köras två varv och blir då nästan 72km och 1000 höjdmeters klättring. Gillar man stigcykling är detta ett lopp man inte får missa. Alliansloppet satsar dessutom hårt på damfältet med separat damstart för att vi damer ska kunna tävla under schysta förhållanden. Hatten av för dem!

På söndag blir det Ränneslättsturen i Eksjö vilket också blir spännande, det var länge sedan jag körde loppet då det krockat med annat de senaste åren. Hoppas på fina stigar där med!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar