fredag 26 maj 2017

På G. På väg!


Strax på väg till Nora och tjejläger i MTB, där jag ska vara ledare i helgen. Vi ska öva allt möjligt, från hur man cyklar över stock och sten till hur man byter en slang i däcket. Det ser ut att bli finväder, vilket också gillas skarpt så klart.

Häromdagen körde jag gym och slog rekord i Pull-ups med 8 st. Målet är att klara 10. Nu känns det som det finns en stor möjlighet till det. Jag är på G. Första gången jag gjorde pull-ups klarade jag en och och en halv, så det är ett bevis på att man kan förbättra sig utan att lägga alltför mycket tid i gymet. Det behöver dock göras, man blir inte starkare av sig själv. I gymet där jag tränar finns en hel hög vars gympass mer består i att till största kolla på mobilen än att lyfta skrotet, undrar hur effektivt de upplever att det är? Säger inget om man kolla mobilen då och då när man vilar. men när det sker mer än själva träningen och tom under själva övningarna? Känns som helt bortkastad tid i gymet. -I bland har jag lust att säga åt dem att köra några få övningar fokuserat, så får ni jättelång tid på er att kolla mobil sen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar