tisdag 28 februari 2017

Luggsliten gammal vän!


Efter förra veckans maxade jobbvecka, då det blev ca 60 timmars jobb, (50 som timanställd och med mitt eget företag, för det är ju också ett jobb!) har jag flytt fältet. Jag är absolut ingen förespråkare av att jobba så mycket, men nån enstaka vecka kan vara bra.
 Nu är jag istället och hälsar på en något luggsliten gammal vän, som denna gång inte är en person, utan en liten by på Gran Canaria. Pozo Izquierdo, ligger ungefär mellan flygplatsen och Bahia Feliz, precis vid kusten, men långt bort från turiströran på södra Gran Canaria. Vinden och vattnet går hårt åt byn, färgen flagnar och allt som kan rosta rostar. Kring byn är det fullt av vindkraftverk, eftersom det blåser så mycket. Det positiva med vinden är  förutom att man tar till vara på dess kraft att man kan få se vindsurfing är på högsta nivå här. vind- och vågsurfare från hela värden tar sig hit bara för att de är så bra att sufra. En del bor på parkeringen i husbilar och "sovvänliga" bilar. Andra bor i mer eller mindre slitna lägenheter. Själv hyr jag in mig i ett rum med gemensamt kök som hyrs ut av Qutre Vindsurfingcenter. Ett enkelt liv, utan någon större lyx. Byn är inte särskilt vacker. Trots detta gillar jag att bo här. Det är lugnt och skönt, inga som försöker sälja saker till en när man går på gatan. Det händer egentligen inte så mycket. Det är locals och vindsurfare, jag är den enda cyklisten troligtvis. Har tidigare varit på Gran Canaria flera gånger och hittar bra bland vägar och trails, det var dock några år sen nu. De senaste åren har det inte funnits tid eller pengar till att åka hit.
Nu kände jag att det var dags igen, vädret hemma har väl inte varit så kul och det passade bra att åka just precis nu. Planen är att cykla, men ser det inte som semester då jag har konsultuppdrag med mig att jobba med under den tid jag inte tränar. Det är främst en "remake" av en hemsida för ett företag som jag jobbar med nu. Har fått väldigt fria händer och det är både roligt och lite läskigt på samma gång.

Nu är jag trött som en trasa, var uppe 4.45 i morse och sov knapt heller på grund av rädsla för att missa att gå upp. Hoppas på en fin sömn i natt! Adios amigos!

 Izquierdo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar