söndag 5 februari 2017

Grått och ANNAT!


Jo, det blir ljusare, men blir väl inte jättepeppad av detta gråväder. 2 grader och ett tjockt molntäcke i princip varje dag. De dagar då solen tittar fram är desto bättre. Kanske behövs dessa molndagar för att man ska uppskatta soldagarna mer?!
Februari är en av de jobbigaste månaderna på året tycker jag, särskilt om det inte är någon snö som nu. Det är 218 nyanser av grått mestadels.

Förra veckan körde jag bara längre pass och inga intervaller. Det gick bra och jag kände mig faktiskt uthålligare än jag trodde att jag skulle vara. Denna vecka blev det fler kortare intervallpass och idag ska jag testa att springa för första gången på jag vet inte hur länge. Allt för att se hur det känns imorgon då det är dags för sjukgymnastbesök igen. Tanken är att de vad som gör problemen i rygg, säte och baksida lår värre. Jag tycker att det blivit lite mindre smärtor efter sista nålbehandlingen, så kanske är vi något på spåren.

För det flesta svenskar är väl cyclocrsssäsongen slut, men min plan är att köra ett race i Danmark kommande helg, då jag blivit inbjuden till Grote Prijs Århus. Har ju alltid propagerat för att cyclocrosssäsongen slutar i februari och då kan jag ju inte själv avsluta min egen säsong i mitten på januari, eller hur? Danmark ska ju arrangera VM i cyclocross 2019 år och redan till hösten en världscup på samma område som VM:et. Det är ju riktigt kul för dem. Min erfarenhet av danska tävlingar är att de är grymt duktiga på att lägga bra och tuffa banor både för CX och MTB, så jag tvivlar inte en sekund på att det kommer att bli en hård och krävande bana. Man riktigt märker hur det bubblar inom Dansk cyclocross, inte minst bland cyklisterna som är grymt taggade. Grattis Danmark!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar