torsdag 6 oktober 2016

Sandträning och GripGrabprylar!




Så, nu har jag tagit mig till Österlen för avfärd till Danmark och helgens två UCI-tävlingar imorgon eftermiddag. Det blåser halv storm här och är rätt mysigt att ligga att lyssna när det viner på kvällen.
Idag har det övats på att cykla i sand nere i Backåkra naturreservat. Där finns fina singeltrails i sandskog som passar för cyclocross och det finns framförallt en massa sand. Vissa delar av sanden är alldeles för dynig och näst intill omöjligt att cykla i, men på vissa ställen är den näst intill perfekt. Hemma finns ingen sand som riktigt liknar den i Belgien, det som finns är bara väldigt korta partier, så detta är bra. Det gick rätt kasst i början idag i sanden, men sen tog jag ur nästan all luft ur däcken och då gick det bättre! Rätt lufttryck i sand är alltså nästan ingen luft alls. Problemet är att det funkar skitbra med så lite luft så länge det bara är sand som ska cyklas och så är ju inte så många banor, till och med i Koksijde är det ju en hel del gräs och asfalt. Tråkigt med medelvägar, men det är kanske det som gäller på tävling.  


Här på Österlen har vindruvorna mognat i trädgården och druvorna smakar riktigt sött i år. Det vore kul att någon gång göra riktigt vin av druvorna. Undrar hur mycket det hade blivit och hur det smakat. Jag tror inte dessa druvor är optimala att göra vin på, men jag får väl testa nån gång.  


Lagom till Dannmarksresan dök ett paket från GripGrab upp, så bra tajmat nu när dagarna blir kallare och kallare. Ser nästan fram emot att det ska bli riktig kallt så jag får använda "Lobster"- handsken. Har alltid vijat ha sådana.


4 kommentarer:

  1. Jag höll på att kommentera att det heter "GribGrab", inte "GripGrap", men sen tittade jag lite noggrannare på bilden - men prylarna är ju s..tbra, det är huvudsaken.

    PS Cykeln på den övre bilden är så vacker att jag blir grön (och inte därför att jag är sjösjuk).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Stavning är inte min starkaste sida ;)

      Radera
  2. Slit dem med hälsan!

    /GripGrab

    SvaraRadera