måndag 22 februari 2016

Miljöombyte!

Nu har jag bytt miljö, från:



mot:

och

De bleka benen som i princip varit instängda 5 måndarer får helt plötsligt en massa sol. Vad förvånade de måste blivit!

 En rätt lång men ändå helt ok resa igår, tog mig till Cypern. Värst på resan var dock inte flyget utan att hitta till boendet, när man var trött, det var mörkt, gps-saknades och dessutom i vänstertrafik. Det var i alla fall tur att det är automat på bilen, men biluthyrarna tänker väl på oss dumma turister här. Med lite guidning av Dror gick det dock bra. Jag delar hus med Dror och hans adepter från Israel och för er som inte vet har jag och Dror varit teamkamrater i Gary Fisher-teamet. Ni vet hur det är med vissa, man är alltid bundisar, även om man inte talas vid på flera månader eller år i vissa fall. När man sedan träffas efter att inte setts på år, är det bara att uppdatera sig om läget och sedan fortsätter man i princip att prata där man slutade för länge sedan. Dror är en sådan person. Det är gött med sådana vänner!

Det är vårväder här, men då vi bor en bit uppe i bergen är det lite kyliga vindar. Tillräckligt varmt för att kunna köra kortbent idag, men behöll långärmat på överkroppen. Det blev lite kyligt när man kom upp lite höjd och dessutom blåste det rejält på de öppna platserna. Höll på att blåsa av vägen i en brant utförslöpa, lite läskigt faktiskt. Körde ungefär 2/3 av den tredje etappen på helgens etapplopp. Skulle kört hela men började det hela med att köra fel utför och det tog en timme innan jag hittade markeringarna och påbörja bankörningen och jag vill inte bränna allt krut redan på första dagens träning. På GPSfilen ser man att jag kört åt helt motsatt håll mot vad jag skulle i början, hur tänkte jag då? Skyller på trötthet efter resan eller nåt. Det är tuffa stigningar som ska avklaras. Etapp 3 innehåller ca 1500 höjdmeter på 46 km:s åkning. Körde strax över 1000 av dessa idag på ca 1 timme och 45 minuter (utöver det en timmes felklörning alltså). I morgon kör jag ett varv på XC-banan, eftersom jag annars inte hinner köra där och det kan vara bra att ha lite koll på på förhand.   



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar