fredag 9 januari 2015

Trött men stark!

Gula trianglar.. Akvarell, 15x15cm

Denna veckan har jag varit trött. Men ändå stark. Det har inte blivit så mycket träning då jag planerat att ta det lite lugnare några dagar och sen mata på med lite mer träning. Den träning som blivit av har dock varit bra, så jag är nöjd ändå. Körde intervaller på Monarken på mer belastning än innan julcrossen. Tog pers i marklyft häromdagen, trots att jag inte kört nån styrketräning på 3 veckor. Nu är ju jag inte jättestark i marklyft, men ett pers är ju alltid ett pers. Nu ligger jag "bara" 10 kg från mitt första marklyftsmål. Körde nästan pers i "skorpionen" med och den har jag inte gjort på säkert en månad på grund av ryggont. En rolig grej var att när vi körde skorpionen så blev vi iakttagna av en välbyggd kille av "crossfit-typ" som sedan skulle prova samma sak, när han trodde att vi inte såg. Han klarade med nöd och näppe 2 st bensparkar innan han gav upp. Ja, den övningen är jobbigare än den ser ut...
I helgen hade jag tänkt att mata lite distans, men det verkar bli storm och klass 2-varning och då är det inte så lämpligt att mata timmar. Att köra distans inomhus är inte heller nån hit. Testcykel ska köras hårt! Det enda jag står ut med är om jag kör kortare distanspass ute först, så länge jag kan utan att frysa ihjäl och sen "tina upp" på testcykel max en timme för att förlänga passet.

Jag har en hel del saker av vitt skilda slag som står på min "att fixa lista" just nu, till exempel detta: 

-Hitta ett extrajobb/tillfälligt jobb innan jag blir ut-LAS:ad på GotEvent. Ni som har nåt hör av er!
-Hitta nån som kan frakta cyklarna till landslagsbussen så att de kommer med till VM i Tabor (svårt att tävla utan cyklar).
-Bestämma mig om jag har råd åka sista världscupen i CX eller ej.
-Utveckla tut-mugg. 
-Komma på en ny header till bloggen.
-Hitta en kiropraktor/naprapatsponsor så att ryggen kan bli bra.
-Rita mer alternativt snabbare.

Vissa grejer av dessa är svårare än andra att lösa.

Nu blir det strax en timme på monarken, innan vi kanske går på bio. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar