tisdag 13 januari 2015

Like a dog.



Det har blivit några hundpass på Monarken, tack vare eller på grund av vädret. Gillar hårdträning, men vill gärna köra ute med, så jag försöker passa på när vädret fungerar och styra upp så de hårda passen på Monarken sker när det är skitväder. Är fortfarande imponerad över hur trött man kan bli på kort tid på en Monark.
Tyvärr har jag lyckats att få en skada i foten. Här om dagen när jag var ute och joggade (lugnt) fick jag plötsligt en huggande smärta på vänster sida av foten strax framför fotknölen. Jag gjorde ingen konstig rörelse, utan det hände mitt i en helt normal fotisättning. Det gick inte att stödja på foten, nu är det bättre, men ibland kan jag inte gå utan att halta och ibland känns det nästan ingenting. Det är inte svullet eller ömt när man klämmer på området utan sitter mer inuti foten, som om nåt hamnar i kläm. En konstig skada helt enkelt. Har inte riktigt tid med det nu, då jag vill hålla igång löpningen inför VM, men så är det väl alltid. Man har inte tid med skador och sjukdomar. Cykla fungerar dock bra, det är till och med så att det känns bättre efter cykling.

Nu ska jag ut på hojen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar