måndag 10 november 2014

Ryggknäckning och velande!


Vila idag och ett snabbfixat besök hos Kiropraktor. Kom ju hem i lördags natt, satte ihop cykeln söndag morgon och hann vara med lite på introcrossen. Kände mig överkörd av en ångvält efter hård tävling, resa, kånkande på cykelväska och några dagar med för lite sömn, men körde i alla fall 30 minuter halvhårt innan jag bestämde mig för att det fick vara nog. Man måste inte alltid plåga sig, bara för att man kan och alla andra gör det. Framför allt ryggen gjorde ont. Den har varit öm och blivit långsamt värre sen Koppenbergcross, då jag körde omkull. Så idag ringde jag till Kornbakk, en mycket bra kiropraktor på Danska Vägen och hade tur och fick komma dit en och en halv timme senare. Lite knak i ryggen och massage på de muskler som var spända omkring det ömma området.

Det där med att hitta en bra kiropraktor, naprapat eller osteopat kan vara knepigt. Har varit hos några som man fått lite "hokus-pokus"-känsla av och som haft teorier som låtit riktigt märkliga. Torbjörn Kronbakk är själv före detta elitidrottare och har ett antal OS och VM medaljer i sin sport brottning. Det känns som om han har koll på kroppen på ett bra sätt. Smakar det så kostar det dock, och jag behöver nog ett besök till för att få bort det ömma helt och det känns inte så bra för plånboken. Å andra sidan är det svårt att cykla med en ond rygg, så det är väl bara att bita i.
Just nu funderar jag fram- och tillbaka på om jag ska åka till England och köra världscupen + en tävling till där dagen efter eller inte.Jag har fixat boende hos min före detta Teamkamrat i GaryFisher-teamet, men sen är det ju flyg med två cyklar, bilhyra och inte minst, vänstertrafik. Det drar i väg och det planeras även för cross i jul i Belgien, så jag vet inte hur jag ska få ihop allt. Detta velandet, tänk om nån bara kunde bestämma och betala? Jag ger det några dagar till innan mitt beslut.

Hur som helst, det har regnat nästan hela dagen här i Göteborg. Vågar vi tro på en lercross i helgen?
Man blir lycklig av leriga tävlingar, beviset ser ni nedan från en tävling i Istanbul i februari med snö och lervälling på samma gång. Jag och Kajsa blev 1:a och 2:a - se var glada vi blev!



Imorgon ska jag upp och göra ett maxtest i ottan. Jag ska vara med i ett forskningsprojekt (mer om det någon annan gång) och de kom på att jag måste göra ett maxtest innan de gör de andra testerna och enda gången vi kunde klämma in denna vecka var imorgon morgon. Detta innebär att jag måste äta frukost redan 6.15 och ni som brukar läsa min blogg vet att jag har enormt svårt att komma upp så tidigt på morgonen. Jag har dock en strategi denna gång så jag ska slippa tänka. Jag lägger fram alla kläder som ska med, packar de saker som ska med och lägger till och med upp havregryn i en skål som bara kan tillsättas vatten till och värmas i mikron. Tänker att jag äter frukosten snabbt och går sedan och lägger mig en stund till innan jag åker till testet. Hoppas det fungerar och att jag inte försover mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar