torsdag 7 november 2013

Hej då kläderna!


Idag har jag gjort något jag länge tänkt att göra. Min träningsklädsgarderob har länge varit fullknökad med träningskläder, varav ca 75% aldrig används och har inte har används på väldig länge. Det är gamla ledartröjor och teamkläder från åren i Gary Fisher-teamet och lite annat. Många av kläderna använda endast ett fåtal gånger, några helt oanvända med lappen kvar. Vi fick mängder av kläder i teamet, vilket är mycket praktiskt när man är ute på resande fot och inte kan tvätta hela tiden. Man hinner dock inte slita ut ca 10 par tröjor på en säsong (varje säsong= nya kläder). Och som jag tidigare skrivit om har jag svårt att slänga grejer som inte är utslitna, det känns dom ett fruktansvärt slöseri. Så vad göra?
Att sälja kläderna känns lite väl snålt för min del, dessutom är de flesta kläder i XS och rosa med blåa eldflames, så kundkretsen är starkt begränsad. Så då återstod att skänka bort. Men till vem eller vilken organsiation? För ett tag sen hittade jag ett bra projekt, nämligen Janne Jakobssons Cycling for children Africa. Vet inte om Janne kan få med alla kläder på denna tur till Nigeria, men han ska väl dit fler gånger och kläderna blir ju inte dåliga av att ligga några månader till.

Följande grejer har jag rensat ut från min garderob:

Cykeltröja, kort ärm: 25 st
Cykeltröja lång ärm: 15 st
Cykelbyxor: 20st
Överdragsjacka, tjock och tunn: 4 st
Väst: 5 st
Strumpor, ca 15 par
Hjälmar: 3 st
+ diverse handskar, arm- och knävärmare. Det mesta i XS som sagt men en del i större storlekar..

Det känns riktigt skönt att bli av med kläderna, utan att behöva slänga bort dem och framförallt att de kanske kan komma till glädje för andra. Det skulle vara roligt att få se en liten tjej eller kille cyklandes omkring i mina kläder. Lyckan skulle vara fullkomlig och tårögd! Något jag funderar på är dock var alla Gary Fisherkläder med leopardmönster är? Vi hade dem 2007 om jag inte minns fel..de är borta?! Hm..

Utöver detta har dagen fyllts med jobb på Scandinavium och en kort men ack så hård löptur. Det blev uppvärmning ca 7 minuter intervaller i trappan upp till Skansen Kronan i 15 min och sen nedvarvning 7 min.
Helt stum i benen efter det, vem har sagt att 30 min träning inte ger något? Hoppas benen känns bättre till helgens drabbningar i Karlstad!

3 kommentarer:

  1. Vilket fantastiskt initiativ. Bugar.

    SvaraRadera
  2. Det var fint gjort! Perfekt att någon annan kan få glädje av det man inte längre behöver.

    SvaraRadera
  3. Tack! Ja det är ju perfekt. Mer plats i garderoben och andra som förhoppningsvis blir glada. :D

    SvaraRadera