söndag 15 september 2013

En dag med mycket "epic fail" men med kyrkoval!

Denna söndag blev en dag med mycket "epic fail". Vet inte vad jag ska skylla på förutom den vanliga tankspriddheten och dagdrömmeri i kombination med en "nattsömn" innehållande ungefär 17 uppvaknanden och 2 uppstigningar för kissning. Det började med introcrossen, jag fick sätta på ett par kanttråds cx-däck på mina räserhjul eftersom mitt andra tubhjul saknade tubdäck. Eftersom detta så klart gjordes i sista sekund så blev vi försenade ca 20 minuter, men hann i alla fall med det mesta. Jag hade tokont i benen efter en vurpa under gårdagens hoppträning och det gick inte att spurta och ta i ordentligt. Under första heatet fick jag punka och fick avbryta och byta slang. Andra heatet höll slangen, men det var som en kniv i ena låret i varje tempoökning och avhopp.
Efter CX:en skyndade jag mig in i  duschen vi hem eftersom jag skulle iväg på Elixias inspirationsdag för oss instruktörer. För en gångs skull var jag ju hemma och kunde vara med några timmar innan mitt jobb på Got Event började. Rullade ned till Elixia Masthugget och möts av ett mycket lungt och stilla gym. Var höll alla hus? Frågade och fick till svaret -Nej de är alla ute på Elixia Sisjön. Jaha och här stod jag. Åkte hem istället då det blivit alltför krångligt att ta sig dit i regnet för att strax efter åka åt andra hållet till matchen på Rambergsvallen. Kollade lite på damernas Dowhnill på RedbullTV och föreslog en fika innan avfärd till Rambergsvallen. Skulle precis gå ned och fika med Mackan, klockan var 15,55. Just då drabbas jag av ett plötsligt intuition av att kolla mitt jobbschema och ser då att det var 16,00 och inte 17,00 som jag trodde, som mitt pass började ute på Rambergsvallen. Drar några svordomar, slänger på mig kläder och kastar mig på cykeln och kör a la Kamikaze ut till Hisingen. Jag AVSKYR verkligen att komma för sent när det gäller bestämda tider! Anländer 16,10 ute på vallen helt genomsvettig och blöt av regnet. Möts av mina kära medarbetare som säger -lugn, det är ingen fara, ta några djupa andetag bara. Det är i dessa situationer man är tacksam över vilka arbetskamrater man har, eftersom man på arbetsplatser jag jobbat på tidigare förmodligen hade fått sig en utskällning istället för snälla, lungnande ord. Öppnar min kassa 10 minuter senare. En fördel med att börja en timme tidigare är ju att man också får sluta en timme tidigare, vilket medförde att Mackan och jag både han fika och rösta i Kyrkovalet efteråt.

Det här med Kyrkoval är väl inte något jag engagerat mig i förut, men just i år tycker jag det var viktigt. Jag anser nämligen att det är bra om de som har inflytande över kyrkan också ska dela det som kyrkan står för. Främst i frågan om alla människors lika värde och viljan att hjälpa de svaga och utsatta oavsett ursprung etc. Egentligen tycker jag inte politik borde ha med kyrkan att göra, så jag röstade på de alternativ som verkade mest "opolitiska". Oscar Fredriks kyrka är dessutom fin, en av de finaste i Göteborg faktiskt, så vi passade på att gå ett varv iden!
 

2 kommentarer:

  1. Och allt detta bara för att en crosstub saknades...

    Saknade tuber har det sämsta fästet av alla.

    SvaraRadera
  2. Ja tänk så illa det kan gå... Blir liksom en kedjereaktion. Nu finns det dock tub på nya hjul :)

    SvaraRadera