måndag 7 maj 2012

Kyla, solväder och spinningmusik!

Sol men kallt..
Det har varit väldigt soligt och fint väder här i Göteborg, fast kallt och blåsigt. Benvärmare, skoskydd och vinter jacka är inget man vill ha på sig i maj, men vad gör man? Jag har kommit igång med träningen igen efter matförgiftningen och det känns bra. Idag blev det ett fint intervallpass i Ängårdsbergen på förmiddagen och en högintensiv spinningklass på kvällen. Nu var det ju jag som instruerade klassen, så det räknas inte riktigt som träning, men pulsen är ju hög även när man sitter på instruktörscykeln, så något i konditionsväg kanske det ger i alla fall. 

Tiden mellan träning och spinning ägnades åt mix & trix av 2 spinningkasser plus lite annat jobb vid datorn. Är det något som kan få min tid att försvinna snabbt, är det musiken. Jag jobbar i ett program som heter Mixmeister, vilket är ett enkelt sätt att få flyt och övergångar mellan låtarna utan att använda mer avancerad teknik. I bland blir man förvånad över hur bra två låtar, (vilka man från början var de sista man trott skulle passa ihop) blir att mixa ihop. Men som sagt mycket tid behövs om det ska bli bra, och det vill man ju att det ska. Så här såg dagens spellista ut förresten, det var någon som frågade efter den. En blandning mellan gammalt och nyare: 

1  Töntarna - Kent
2  The Word - Prince
3  Run It - Chris Brown
4  Hide And Seek (DJ Tiestos In Search Of Sunrise Remix) - Imogen Heap
5  Church Lady - Dennis Ferrer
6  The long way home (Deadmau5 mix)- Faithless 
7  Only Love - Way Out West
8  What Time is Love (2005 remix)- KLF 
9  Carry Out (Jordan Remix)- Justin Timberlake ft. Timbaland
10 Young Blood - The Naked And Famous
11 The Cure And The Cause (Dennis Ferrer mix) - Fish Go Deep 
12 My Freedom (David Guetta Mix) -Chris Willis 
13 Epic - Sandro Silva & Quintino
14 Energy 52 (Michael Woods Out Of Office Remix) - Cafe Del Mar 
15 All the Right Moves - One Republic
16 Här inne hos mig - Albin Groomer

Jag minns när jag började instruera spinning och det i princip skulle hållas hemligt vad man hade för musik och ingen ville avslöja var man fått tag på sina godbitar. Tur att den tiden är förbi för länge sen!


Utöver det har jag åter lyckats med konststycket att glömma min Polar pulsklocka med tillhörande USB på ett hotell i Tyskland. Det är andra gången på 9 månader. Letade som en galning hemma innan jag kom på att jag i alla fall kunde ringa och höra med dem. Och där var den alltså och här har man letat helt i onödan! Skönt, nu gäller det bara att få hem den också.    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar