lördag 26 maj 2012

Brutalbana och Bermudamannen i Malmédy!

Solen gassar för fulla muggar och själv har jag slappat efter dagens 2 varv på morgondagens tävlingsbana här i Malmédy. Älskar ju att svara i solen, men försöker att hålla mig i skuggan rätt mycket så här dagen innan race. Som jag skrivit tidigare, backigt kommer det att bli i morgon, det är en helt brutal bana de har här. Första halvan på banan består av två backar, totalt ca 13 minuter i medelhård träningsfart, därav ca EN minut nedför.

Nedan försökte jag plåta den brantaste och längsta utförskörningen, här när USA:s landslag åker nedför den, det är bara det att det inte ser särskilt brant ut på bild.

Jag tror den här banan är en sådan man antingen kommer att älska eller hata, beroende på hur benen och kroppen mår. Banan påminner en hel del om en XC-bana jag körde i Verviers, ett par mil härifrån för några år sedan. fast den här är mer av "skogskaraktär".


För att bli pigg till i morgon ska jag nog göra som Mackan, även kallad "Bermudamannen" här i de fransktalande delarna i Europa (efter det flitiga användandet av bermudashorts?), och lägga mig med benen i högläge. Verkar ju funka för honom, han var stark uppför startbacken idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar