torsdag 2 februari 2012

Vinterträning = ON

Två skidpass är avklarade sedan hemkomsten från CXVM i Belgien. Idag hade jag fortfarande grym träningsvärk efter passet i förrgår, så det blev lite lugnare än första dagen. Ok, jag åkte väl inte fort den gången heller med en "äkta" skidåkares mått mätt, men det var tillräckligt jobbigt för mig. Jag är som sagt inte snabb, men jag tycker det är vansinnigt kul träning och får upp pulsen rejält när jag kör, så hjärtat får jobba.
Idag var det -9 grader vid Borås skidstadion. Efter ett och ett halvt varv var jag varm i hela kroppen, inklusive händerna, lite annorlunda mot om man hade cyklat ute i samma kyla.

Längdskidor måste vara en av de mest effektiva träningsformer som finns då det gäller konditionsträning. Jag har verkligen längtat efter att åka skidor denna vinter och tänkte passa på att åka så mycket som möjligt fram till första XC-tävlingen den 12:e februari. Min plan var i alla fall att lägga in lite fler pass med alternativträning efter VM, för att få lite variation och släppa CX-säsongen innan nästa säsong tar vid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar