lördag 23 april 2011

Nydäckad!


Häromdagen anlände en låda däck från Skeppshult,  innehållandes ett gäng Schwalbedäck med tillbehör. Skeppshult hjälpte mig med grymma tubdäck i samband med CX-VM i januari och kunde glädjande nog tänka sig att hjälpa till med lite däck för mountainbike också. Jag valde att testa kombinationen Nobby Nic 2,25 fram och Racing Ralph 2,1 bak. Tror att det blir en höjdare till de två kommande racen i Holland och Belgien. Nu är det i princip bara den nya CUBE-cykeln som ska dyka upp så har jag alla grejer för säsongen.

   Nu är Mackan och jag på plats i Nederländska Drunen, ca 3 km från måndagens tävlingsområde. På vägen dit rastade vi två nätter hos mor och far på Österlen och han till och med det obligatoriska besöket hos Rolf Ahlberg på ÖSKG:S konstrunda. Jag gick under några somrar på målarkurs hos Rolf och sedan dess är vi vänner. Det finns få personer som kan ge en sånt självförtroende som han i alla fall när det gäller måleri. Han brukar säga att jag är galen, men det gör inget, för det jag målar blir ju bra i alla fall. Till slut. När jag får råd ska jag köpa en av hans oljemålningar, men de börjar bli dyra nu så det tar nog ett tag...

Åter till Nederländerna, här är supervarmt, över 25 grader innan solen gick ned. Det blir tuff värme om det fortsätter så här. Som tur fick jag med mig Enervits magnesium dryck, tror den kommer bli kanon i värmen. Enda orosmomentet för tillfället är min mage. Har ätit antibiotika i några dagar på grund av en hudinfektion som inte ville ge med sig. Medicinen tar död på allt som kommer i dess väg, verkar det som, även de bakterier som behövs. Hoppas inte bli allt för däckad av detta.

Nu blir det sov och i morgon testkörning av banan, som jag vet är super, supersnabb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar