fredag 31 december 2010

Toppen och botten 2010, rent cykelmässigt alltså!

     2010 ett slingrigt cykelår..

Toppenlistan: 
1. Säsongsstarten, med 1 seger och 2 andraplatser i internationella lopp
2. De för mig ganska överraskande 5 segrarna i CX-cupen.
3. Tävlingarna i Vermiglio och Flims, riktigt bra race för min del!
4. Det uppnådda målet med bakhjulskörningen!

Bottenlistan:
1. Världscupen i Offenburg en startloop, en utförskörning och en sväng, sen gick kedjan av...
2. Fidela Cup, Belgien. Kraschade och kom knappt framåt i Antwerpen, sedan senarelade arrangörerna starttiden på nästa tävling i sista sekund, så att jag inte kunde köra den utan fick åka hem samma dag med svansen mellan benen. Lärdom: Lita aldrig på belgiska tävlingsarrangörer och att damcykling fortfarande ligger lågt i kurs på många håll.
3. SM i XC. Helt kraftlös, fast jag borde vara i toppform. Lärdom: Kroppen gör inte alltid som man vill.   
4. VM i långlopp, St. Wendel. Aldrig har det nog varit tyngre att cykla ett långlopp. Hade det varit VM i att cykla långsamt hade jag nog vunnit.      

Man kan lugnt säga att 2010 har varit ett år med både höga toppar och avgrundsdjupa dalar rent cykelmässigt. det positiva med att det har gått riktigt, riktigt dåligt är dock att allt känns desto bättre när det sedan vänder och går bra. Om man summerar det hela kan man såga att jag har lärt mig en hel del, både om mig själv och min kropp, om världen omkring mig och andra människor.

Ett stort GOTT NYTT ÅR till alla vänner i alla fall :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar