söndag 5 december 2010

Sensation white!


I mitten där i cykelstället på innergården står min stadscykel. Den var inte så sugen på att bli använd i morse, men den var i alla fall vit och fin. . Precis som allt annat utanför fönstret. Ska nog ta in den i förrådet för upptining och smöjning, snart. Riktigt härligt med så mycket snö! Själv begav jag mig efter viss tvekan till Mölnlycke och mck:s CX-träning och träningstävling där. Som vanligt hade eldsjälarna i klubben gjort ett hästjobb på morgonen och skottat upp en fin cx-bana som tog 3.30-4 minuter att ta sig runt. Totalt 17 cyklister blev vi, vilket får ses som riktigt bra efter väderomstänigheterna. Riktigt slirigt blev det att ta sig runt, bra balansträning. Kroppen var lite seg efter lördagens skidåkning, men det blev ett bra pass i alla fall.

Lördagens skidåkning avklarades i Hindås efter att först inventerat Landvetter, vars spår var oåkbara på grund av alla snöhögar från snökanonerna. Väl i Hindås var det bitvis lite väl lite snö, men vi fick ändå till två varv på 7 km-slingan. Själv hade jag varken glid eller fäste, så man kan ju säga att det var ganska felvallat. Förmodligen var det vallan det var fel på.
På hemvägen passade vi på att leverera en Tut till Sara i Landvetter, hoppas att hon blev nöjd med den. Själv tycker jag att den blev fin med sina starka färger.


Saras stadstut. Olja på duk 50x50 cm

Allt som allt en bra helg, men jag kan dock inte släppa tankarna på några av mina vänner som bor i vid Carmel- berget i Israel och den hemska skogsbrand de råkat ut för där. Då det sommartid ofta är över 40 grader varmt där, är de mycket beroende av sin skog för att få skugga och svalka. I skogen fanns även några av landets finaste mountainbike-stigar. Nu har stora delar av skogen förstörts och elden är fortfarande inte under kontroll. Mer än 40 människor har dött. Jag önskar att de skulle få lite av vår nederbörd!

 

2 kommentarer: