måndag 13 september 2010

Shimano Liga

foto: mbaeck.dk
Det blev en 2:a plats i söndagens race och lite fina UCI-poäng som "belöning". Jag får vara nöjd eftersom formen är på den nivån just nu. Tävlingen gick i Rold Skov, ett fint skogsområde och banan de hade fått till var fantastisk. ca 220 höjdmeters klättring per varv, fina klättingar och utförslöpor. Jag har sagt det förut, danskarna kan verkligen konsten att hitta riktigt tuffa stigningar till sina banor, trots sitt rätt platta land!
Själv drog jag medvetet på i ett lite för hårt tempo i början och ledde i ca 1,5 varv. Gött att känna lite på farten och mjölksyran! Sen belv jag trött och ikappåkt av en norsk tjej som jag inte orkade hänga på utan fick slita för att behålla hyfsad fart de två sista varven och behöll min andra plats in i mål. Som pris fick jag också en jättefin vinterjacka från Salomon, men den fick jag skänka till pappa, eftersom den var i storlek Large.

Nu är jag hemma igen och i morgon är det dags för ett viktigt, ett mycket viktigt möte. Kan inte säga mer nu...

1 kommentar: