måndag 28 maj 2018

Nora MTB weekend!



Hemma från en helg med mtb-läger i Nora. Jag måste säga det igen. Som varje gång efter dessa läger. Det är så fantastiskt kul att se vilka framsteg som en cyklist kan göra under en helg. Vi gjorde ju en hel del teknikövningar och det var en hel del "det där kommer jag aldrig att klara" ändrades till "men det där var ju inget svårt alls"efter bara en kvarts övning. Tjejer som, oavsett lång eller kort erfarenhet av mtb -cykling som vågar mer och mer. Kör säkrare och säkrare. Det är väldigt inspirerande att hjälpa cyklister att förbättra sin stigcykling och se framstegen. Man skulle så gärna vilja cykla lite mer med alla man träffar på lägret, men de flesta verkade dock rätt trötta efter två dagars tekniknötande och så även vi instruktörer. Tyvärr var jag lite dålig på att ta bilder under lägret, det får bli bättre nästa gång. De flesta gillar ju att vara med på bild.

Idag har jag varit lite seg efter helgen och har jobbat några timmar och kört ett rehabpass på gymet. Det var det bästa rehabpasset sen jag började med rehab för min bicepsfemorissena. Bara en övning gav smärta och då inom tillåtet smärtintervall, medan resten inte gjorde ont alls och jag kunde öka vikterna på några. När jag gjorde alla övningar lite ont så det borde ju vara positivt. Jag har fortfarande ganska stor skillnad i styrka i de båda musklerna, när man försöker använda just den muskeln mer än de andra. Men det känns som att det är på rätt väg, hoppas det fortsätter så. Nu gäller det att ligga i, jag är motiverad till att försöka få bort all smärta och bli jämnstark.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar