tisdag 20 februari 2018

Blaskcykling, Comhem-kaputt och MR-svar.

 Bjuder på en arkivbild: Augustibild från Rörbäcksnäs, eftersom ComHem tydligen har åkt bort! 

Det har rått snöblaskkaos här i Götet och jag saknar verkligen riktig vinter som det så sällan är här.
Gårdagens träning kunde i alla fall ske utomhus, en seger i sig, men jag blev helt genomblöt och rätt kall på slutet. Det var dock ganska fint i skogen, så jag ångrar inte utomhusturen. Jag har svårt att köra några längre pass inomhus, blir helt enkelt för uttråkad om jag inte kör intervaller och det gör man ju oftast inte i tre timmar.

Tanken var att jag skulle jobba med en hemsida förmiddags, men det är jätteproblem med vårt bredband från Com Hem. Det har varit mer eller mindre ostabilt i några dagar nu, men nu fungerar det inte alls. Har kontaktat Com Hem och de har erbjudit mig kompensation för två dagar, totalt 24kr. Fantastiskt va? Jag frågade om det inte var på sin plats att kompensera även för ökade kostnader i form av köp av mobilsurf och mertid på grund av att dras tjänst inte kan levereras och fick då svaret att det inte gick. "Hur skulle det se ut?!?", menade tjejen jag pratade med. Upplyste henne om att det skulle se fullt rimligt ut, då de inte kan leverera det som utlovats och att detta medfört merkostnader för kunde. Hon menade att det skulle bli alldeles för jobbigt för Com hem att ta hand om, och det förstår man ju, så mycket strul som de har med sina tjänster. Nog om det, nån gång kanske det börjar fungera. Att det istället blir jobbigt för deras kunder, verkar inte vara så viktigt. Man är för säker på sin plats för att bry sig helt enkelt.

Viktigast av allt, men inte roligast, jag har fått min "dom" från MR-röntgen. Den visar en partiell bristning i senan till biceps femoris (en del av hamstring). Detta skedde vid CX-SM 2016 då jag halkade omkull på den frusna, bitivs isiga banan. Man kan säga att jag är rätt glad att jag inte håller på med 100m löpning eller typ fotboll. Nästa steg är att avgöra hur stor bristningen är, eftersom det var svårt att se det på MR:en och detta ska göras med ultraljud, vilket det tyvärr är jättelång väntetid till. Jag anar att bristningen inte är jättestor, eftersom jag ändå har så pass bra funktion i baksidan av låret. En nackdel är dock att jag gått med den länge. Läkaren sa att jag skulle undvika hopp och explosiva övningar, men jag behöver ju veta mer exakt vad jag ska göra. Kör med teorin att det som inte gör ont eller blir värre efteråt kan utföras, dvs cykling och lättare styrkeövningar. Att hoppa upp på lådor och sånt går bort. Synd, då jag gillar och känner att jag får ut mycket av sån typ av träning, men just nu kan jag överleva det. Hoppas få bättre riktlinjer av sjukgymnast och kanske övningar som kan underlätta läkningen. Det känns till viss del skit, men också bra att få ett besked.

Jag är ändå lite förvånad att det var en bristning, för även om jag haft en del värk, har jag inte trott att något skulle kunna vara delvis av. Tänker att benet inte skulle ha fungerat alls då, eller i alla fall väldigt dåligt. Å andra sidan har jag gått omkring med skador som jag trodde var lindriga innan och som visat sig vara både frakturer och avslitna ledband. Jag blev tex 2:A på långlopps SM med ett brutet revben (+ denna skada) och CX-SM gick ju att vinna med en partiell ruptur med. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar