fredag 19 augusti 2016

Självmutor och Säljes.


Äntligen lite sensommarfeeling här i Göteborg. Fint vid kusten och fint i skogen.

Veckan har träningsmässigt ägnats åt att försöka skrämma igång kroppen efter cykelvasan. Det har gått så där om jag ska vara ärlig. Jag vet att min största achilleshäl gäller sportandet är sömnen och matintag efter tävling och antar att detta ibland påverkar återhämtningstiden negativt. För de utan dessa problem är det väldigt svårt att förstå, "det är ju bara att sova/äta mer" har jag fått höra ofta. Men det är faktiskt inte så lätt. Försök att sova när kroppen inte vill somna eller att äta när du mår jätteilla och får kväljningar av det du stoppar i dig.   

Jag började med att köra ett pass på gymmet i tisdags. Det var verkligen lätt, men avslutade med några marklyft. Kände mig rätt stark och körde på, det var inte så tungt. Dagen efter efter märker jag dock att träningsvärken från hell börjar smyga sig på. På eftermiddagen blev den riktigt illa! Helt genomstum, fick rulla mycket lugnare än jag tänkte. Trodde ett tag att det var nåt fel på benen, men jag vet ju samtidigt att träningsvärk verkligen kan göra ont, särskilt när man gör en ny övning eller något man inte gjort på länge! 

Det var något bättre igår och jag cyklade, kroppen samarbetade ändå hyfsat. Mutade mig själv med att om jag körde alla intervaller så skulle jag få plocka svamp sen, det funkade, benen vaknade lite och jag hittade en hel hög med svamp. (plastpåse är att rekommendera att ha med sig vid skogscykling så här års).  Men jag har den där känslan att jag inte har riktigt nån "kontakt" med benen. Ni vet, man tar i, försöker spurta eller öka farten, köra en intervall, men pulsen ökar knappt och det gör inte heller särskilt ont i benen. Det händer bara inte något. Benen har tagit semester. Funderar på att boka in en massage eller nåt nästa vecka för att få fart på systemet.

Åker till Kina för cyclocross nästa helg och hoppas på lite mer pigghet inför detta. Ska köra två tävlingar utanför Peking. Det blir spännande. Tyvärr verkar jag bli den enda från Sverige som kör i år, synd det!

Mackan och jag säljer lite prylar, hör av er vid intresse! Här är lite: 

Superfin gaffel för 3500kr Fox 32 mm terralogic factory series (kashima coat legs)
Färg: Vit
9mm dropouts,
Taperhead styrrör, 145mm lång
Körd endast säsongen 2014, april till oktober, säljes nyservad.
Nypris ca: 9 000 kr

OCH

XT Drivpaket för 4000kr: 
- Vevparti 3x10, 175 mm vevarmslängd, inklusive vevlager
- Fram- och bakväxel 
- Bromsar utan skivor. 
- Kedja 
Alla delarna är oanvända. Har suttit på cykel som uppgraderats.

Bilder nedan!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar