torsdag 29 oktober 2015

Tomorrow to -Tomorrowland!

Sorry, det har varit tyst här på bloggen. Har varit mycket här hemma och jag har prioriterat annat.
Har fått ett eller kanske till och med två nya jobb på en vecka. Kommer att börja jobba lite på Lorensbergsteatern bland annat. Ni vet Galenskaparnas högkvarter. Det verkar bra, kan nog inte bli mer Göteborg än så.
Hösten har visat sig från sin bästa sida, bland annat så här:


Har som sagt haft mycket att stå i och inte orkat analysera förra helgens SM-tävlingar. De gick sammanfattningsvis inte så bra som jag tänkt mig. Men vad är väl en bal på slottet? Jag har haft en fantastisk mtb-säsong och inledning på cyclocrosssäsongen, så någon gång måste det ju gå lite sämre. Det var bara hemskt dåligt tajmat denna gång.
 
Nu ska jag fly verkligheten ett tag. Flyger i morgon till Tomorrowland. Eller kanske inte riktigt dit men jag ska tävla Niels Albert Cx där på lördag. Tävlingen går i samma park som denna megafestival, riktigt fränt. Det bästa hade naturligtvis varit om det varit festival samtidigt som tävlingen, men man kan ju inte få allt som sagt. Det sägs att en del blir deprimerade när de inser att festivalen är slut och de måste återgå till sin vardag. Lite som med filmen Avatar när man inser att man inte kan bo i filmen.

 Dagen efter Tomorrowland kör jag Koppenbergcross, en riktigt tuff bana. Det ser ut att bli torrt i år, men den är krävande ändå. Hälften uppför och hälften utför ungefär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar