söndag 19 januari 2014

5.a i Ruphen, 9:a i Leuven!

Tänk om man hade ett sånt här fint gäng med på alla tävlingar. Hade varit gött med sällskap!

Foto: Knops Bart

Foto: Ladys on Wheels

Det blev en 5e plats för mig på gårdagens tävling i Ru. En bitivs lerig och ganska tungkörd bana, rätt annorlunda från förra året då det var snö och is på samma bana. Tyckte det blev ett bra race. Det enda större misstaget var väl när jag var ikapp 4:e dam och blev lite hetsig och slarvig och körde in i staketet istället. Ingen större fara, men jag tappade och blev omkörd av en som jag nyss kört förbi. Fick jaga igen och lyckades ta mig förbi en av tjejerna igen, men orkade inte riktigt komma ikapp till 4:e tjej igen. Så det blev en 5:e plats. Är nöjd med det, särskilt då det inte var så långt upp till toppen. Lerdäcken (Limus Challenge) funkade klockrent i den sliriga leran.
På dagens tävling i Leuven var jag trött innan racet efter dålig sömn och så klart hårt race. Banan, som jag hoppades skulle vara lika lerig som ett YouTubeklipp från tävlingen förra året var till stor del torr och snabb, förutom ett tungt och slirigt parti. Det var två rätt kniviga och branta utförskörningar, men tack vare att det var torrt där, fungerade det bra att köra. Strax innan start märkte jag att min ena SPD-kloss satt lite löst. Blev lite nervös, men då vi redan stod på linjen för start var det inte så mycket att göra, det fick bära eller brista. Klossen satt kvar och jag slutade på 9:e plats, strax efter samma tjej som var före mig igår. Tyckte att jag körde med det jag hade i benen och kunde inte gjort så mycket bättre. Första ensiffriga placeringen på en C1:a i Belgien, vilket varit ett av mina hemliga mål för säsongen, inte helt fel det heller.

Imorgon blir det en lugn dag, och lite småfix med cyklar och kläder mm. Det är bara jag och Mange kvar i det stora huset så nu har vi tre rum var att breda ut oss i. Fast det gör vi förstås inte.



2 kommentarer: