måndag 14 oktober 2013

Tvåa dos, second, secondo, tweede, zweiten, другі!

 Drabbning på hög nivå! Filmat av Catta
Gårdagens race resulterade i ännu en andra plats på Göteborgsbanan. Det blev ytterligare ett hårt race med hög fart och ca 20 000 igångdrag. Försökte med "tricket" att ligga på Angelicas hjul och det funkade rätt bra ända tills jag bokstavligen rullade in i hennes hjul i en uppförsbacke. Som tur var drabbade det bara mig själv som fick stopp, det är ju dumt att fälla sina motståndare genom att köra in i dem. Angelica fick en liten lucka, med nån herrelit emellan, men tillslut lyckades jag täppa till den igen och sen fick jag för mig att jag skulle gå om och upp i ledning. Jagandet kostade på lite i de redan utslitna stackars benen om man säger så. Angelica lyckades än en gång knöla sig förbi och jag höll på att knöla mig förbi henne igen, i en av de sista kurvorna, men sjabblade till det och kom aldrig om. Jag visste att det hade varit optimalt att vara föst in på upploppet eftersom det bara var ca 50 meter, men nu blev det alltså seger för Angelica och andraplats för mig, en sekund efter.
Egentligen borde man vara nöjd då vi faktiskt körde väldigt fort, det är sällan loppen blir så här tajta och snabba och plattkörning på grus är inte min starkaste sida i världen. Känner att specifik träning gett en viss förbättring. Bra fartträning inför de tre kommande stenhårda racen i Europa och det är nyttigt att få knöla sig om någon och att bli omknölad. Cykeln fungerade kanon!
.
Kommande tre tävlingar är: Världscupen i Valkenburg, Värlscupen i Tabor och Koppenbergscross i Koppenberg. Min plan var att även köra en tävling i Zonhoven när jag ändå var i Belgien, men de hade ingen damklass så det blir till att åka hem istället. Belgien jobbar som sagt inte så mycket med jämställdhet i cykelsammanhang, men det visste vi ju innan. Säkra källor säger att det har regnat mycket i Valkenburgregionen så jag ställer in mig på att få sladda en del!

3 kommentarer:

  1. Grymt kört, sett ett par bilder som Tony tog, snyggt!

    SvaraRadera
  2. Bra kört once more, lycka till ute i Europa nu....!!!

    SvaraRadera