fredag 19 juli 2013

SM i Södertälje i morgon!

I morgon är det dax för SM i XCO i Södertälje. Mackan och jag är inkvarterade i typ värdens minsta stuga på en camping. Hade en bild på den, men min telefon är död och laddaren är hemma, så jag kan tyvärr inte lägga ut något bildbevis. Jag har alltid trott att grejen med camping är att det ska vara hyfsat billigt, men jag har nog blivit väldigt bortskämd med billiga och bra boenden i Europa. Stugan här är på max 10kvm, har ingen toalett/dush och inget vatten. Den här helt ok att bo i, men kostar på tok för mycket om man ser på vad man får. I Italien bodde jag för under halva priset/natt i en gigantisk lägenhet med allt man behövde +cykelförråd och slutstädning. Här känns det som om man vill suga ut besökarna på så mycket som möjligt. 5 kr kostar det att duscha 3 minuter med.

Nog om det. Vi testkörde banan några varv och banan kan beskrivas som väldigt snabbkörd, inte så teknisk men med kurvor som gör att det blir svårt och löst när man åker fort. Jag hade hoppats på en lite mer krävande banan och hade hört att det skulle vara "massor" av "branta" backar, så jag blev lite besviken. Kan man köra hela varvet utan att gå ned på lilla klingan fram är det inte branta backar, anser jag. Jobbigt kommer det nog att bli ändå, då det blir väldigt intensivt. Hoppas lite på att det ska regna, men det kommer det inte att göra. Det ska bli jättekul att köra i alla fall.

En riktigt tråkig grej hände dock strax innan jag och Mackan gav oss ut och tränade. Någon eller några som haft rejäl otur när den eller de tänkt hade dragit ståltråd på banan, så att min gode vän Anna vurpade ordentligt. Vad är det för nötter som gör så?? Det var illa nog, men hade ju kunnat gå ännu värre.

En annan grej som hände när vi skulle hämta min nummerlapp var att bilen helt plötsligt vägrade att starta. Som tur var ingår det bra assistans i bilen, men det stora problemet är att det var fredagkväll. Bilen hämtades av bärgare och kördes till verkstad och vi fick en lånebil. Får se hur vi löser det. Det bor ju en hel del cyklister vid Campingen så det löser sig nog inför SM i alla fall.

Ledsen bil. Ledsen tjej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar