tisdag 19 juni 2012

SM-banetest!


Foto: Valle

Idag var det "officiell" träning på XCSM banan här i Göteborg. Det var ett ganska stort gäng som tagit sig till banan för att få guidning. Själv har jag kört på området några gånger, men inte så mycket som jag tänkt. Främst av den enkla anledningen att jag har varit borta mycket under våren, men också för att jag inte vetat exakt hur den går, bara vissa delar och slutligen, det har känts lite olustigt att köra där själv på grund av alla gubbar som hänger och smyger runt på området.

Banan kan bäst beskrivas som väldigt intensiv. Där är mycket trampa, mycket tvära svängar och korta, branta backar. Det är lätt att ta sig vatten över huvudet och gasa för hårt i början för att sen "dö" av all mjölksyra man samlats på sig. Jag körde ca 4 varv, varav två ganska hårt och två´lite lugnare. Lyckades pressa upp pulsen till 97% av max, så jobbigt var det nog så det räckte. Förmiddagens 1 minuters intervaller gjorde inte att benen var glada direkt, men det blev i alla fall ett kul och bra träningspass.


Nu är det gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar