tisdag 30 november 2010

Kärlek!

Själv hade jag inte riktigt vaknat i morse, när Mackan drog till Dalarna. En stund senare, när han hade åkt, gick jag in på toaletten och upptäcker min tandborste som ligger framlagd på handfatet, preparerad med tandkräm, färdig att användas. Själva tandkrämen var borta och hade förmodligen fått följa med till Dalarna den också. En typisk mackan-grej. En annan gång hade också stuckit tidigt till jobbet, men dukat fram den minsta skålen, en dessertsked och ett snapsglas att dricka ur på köksbordet, "bara för att jag var så liten". Ytterligare en gång hade han tagit de kläder jag lagt fram på en stol kvällen innan och lagt dem som en gubbe på golvet brevid sängen med strumpror och allt, medan jag sov och sedan försvunnit spårlöst. Dessa små, retsamma men ändå, barnsligt roliga tilltag förgyller min vardag. Förmågan att få någon annan att skratta genom att göra små saker, som kan tyckas banala, är en fantastisk egenskap!

Me Like!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar